INSCHRIJVEN ZEILLESSEN
DIRECT CONTACT
BEL ONS: +31 (0) 299 652 401

Login
Aanmelden
0
Geen producten gereserveerd.
0
 

Huiswerk begeleiding Waterland

 

Welkom bij Huiswerk Begeleiding Waterland. Huiswerk Begeleiding Waterland is een onderdeel van Zeilschool Waterland.

Al enige jaren begeleidt Rosan Schweiger leerlingen en studenten bij het maken van huiswerk en het voor bereiden voor examens en proefwerken. Begin 2014 hebben wij besloten om deze begeleiding professioneler te gaan aanpakken. Dit kwam mede door de vele aanvragen die Rosan kreeg en de verhuizing van de zeilschool naar een nieuwe locatie op het Galgeriet. Huiswerk Begeleiding Waterland was een feit.

Vanuit de nieuwe locatie wordt met enthousiast team van studenten onder leiding van Rosan de kinderen begeleid.

Bij HWB Waterland staat de leerling centraal. Wanneer een leerling bij ons komt, analyseren we in de intake waar aan gewerkt moet worden en spreken we de persoonlijke leerdoelen af. Daarbij kijken we mede naar de wensen van de ouders, maar ook zeker naar die van het kind. Een van onze doelen is onder andere dat de kinderen zich prettig voelen en op hun gemak voelen, zodat het geen straf meer is om hun huiswerk te moeten maken.

Naar onze mening moet de leerling het zelf doen, maar de sociale leeromgeving draagt ook zeker bij. De leeromgeving bepaalt mede het succes van de begeleiding, naast de andere elementen in ons onderwijsmodel. Daarom betrekken wij ouders en school bij de begeleiding en bieden we ook de mogelijkheid tot uitgebreider contact.
Uiteindelijk willen wij de kinderen een bepaalde vorm van structuur en leerwijze meebrengen die ze zelfstandig ook kunnen toepassen en ontwikkelen gedurende hun schoolperiode.

Ook wij als begeleiders willen ons blijven ontwikkelen en zoeken constant naar verbeteringen.

In samenwerking met Marc Schuurman heb ik besloten de aan huis bijlessen professioneler op te zetten en van start te gaan met huiswerkbegeleiding.

Hoe werken wij?
Uiteraard vinden wij het heel belangrijk dat de kinderen de stof leren te beheersen door de feiten te leren, maar wat wij misschien nog wel belangrijker vinden is dat de kinderen door bepaalde vragen te moeten beantwoorden de inzichten krijgen en zich de stof zo eigen maken dat ze erover nadenken. In onze ervaring is dat de beste manier om de stof te beheersen en ook te onthouden. Het gebeurd vaak dat een van onze begeleiders samen met een leerling gaat zitten om de stof helemaal door te nemen en er een meer levendig beeld van maakt in plaats van platte tekst. Hierin heeft HWB vinden wij een stapje voor op de rest, omdat alle begeleiders ook zeilinstructeurs zijn met opleidingen die de verschillende manieren van leren aan de instructeurs bij brengt.
Wij passen verschillende methodes en didactische vaardigheden toe op de leerlingen.

Wij hebben het geluk een jonge en enthousiaste groep begeleiders te hebben die de belangen van de kinderen bovenop stellen, maar ook zeker streven naar resultaten. En die willen bij brengen op een manier die het beste werkt voor de leerlingen. Wij als studenten kunnen ons nog goed identificeren met de leerlingen en kunnen ons goed in hun verplaatsen. Dat is een van de redenen waarom wij goed doorhebben welke methode van leren het beste aansluit bij de leerlingen.

Aanmelden